Trainers

Walter Fauser (Onder de indruk)

Walter Fauser (Onder de indruk)

Walter Fauser presenteert 'Het dagelijks belang van het achterlaten van een positieve indruk bij anderen'. Binnen enkele seconden vormen mensen namelijk een oordeel over jou en je boodschap. De zogenaamde ‘eerste indruk’ heeft invloed op hoe jij als persoon wordt beoordeeld. Als we ons presenteren, dan geven we met name aandacht aan de inhoud van ons verhaal en besteden we minder aandacht aan hoe we die inhoud overbrengen. De inhoud is slechts een zeer gering percentage van onze dagelijkse communicatie. De invloed van je uitstraling, je uiterlijk, je lichaamstaal en je taalgebruik is dermate omvangrijk dat het voor 93% bepalend is voor de manier waarop jij communiceert. Walter Fauser (Onder De Indruk) behandelt deze facetten die bepalend zijn voor je communicatie: de nonverbale communicatie.

 
Hanneke te Boekhorst (coach Sales à la carte)

Hanneke te Boekhorst (coach Sales à la carte)

Coach Hanneke te Boekhorst (Sales à la carte) gaat het gehele traject met u aan de slag. Zij zal u begeleiden tijdens de trainingsreeks. Zij helpt u uw concrete doel te bepalen en uw positie als ondernemer in de huidige markt verder te verstevigen. Hanneke te Boekhorst ondersteunt bedrijven en organisaties op een deskundige en inspirerende wijze bij het optimaliseren van dienstverlening en resultaat. Na 20 jaar ervaring te hebben opgedaan in de hotellerie en congresbranche (Accor Hotels, Bilderberg en Elsevier Congressen) kan zij u bij veel praktische vraagstukken een doeltreffende en efficiënte oplossing bieden. Zij luistert kritisch naar de wensen van de ondernemer/opdrachtgever en ontwikkelt een traject op maat om de gewenste doelen te behalen.

 
Andre Wijnhorst (NBA)

Andre Wijnhorst (NBA)

Andre Wijnhorst is zijn gehele werkzame leven al actief in de bakkerswereld. Als banketbakker heeft hij in diverse bedrijven functies gehad in zowel de productie als in het management. Ook is Andre werkzaam geweest in het Hilton hotel wezen in zowel binnen als buitenland, Na zijn praktische carrière is hij als consulent leerlingwezen werkzaam geweest bij de VBOB, de SVEB en de SOBB. In deze tijd heeft hij veel leerlingen begeleid en gecoacht. Ook heeft Andre veel bedrijven begeleid binnen de voedselveiligheid en HACCP, dit als adviseur en inspecteur bij het Nederlands Bakkerij Centrum. Vervolgens is hij gestart als accountmanager bij het Nederlands Bakkerij Centrum. Deze rol vervult hij momenteel bij de Nationale Bakkerij Academie. Naast relatiebeheer begeleidt Andre veel bedrijven in het verbeteren van het rendement bij de bedrijven. Momenteel is hij veel bezig met het geven van trainingen en het coachen van bedrijven en teams. Het hart van Andre ligt in de bakkerij branche en dat merk je direct als je hem spreekt. Andre wil graag zijn enthousiasme en kennis delen met deelnemers binnen Grip op de Bakkerij.

 
Helma Looman (Consumatics)

Helma Looman (Consumatics)

De spraakmakende presentaties van Consumatics brengen informatie uit de neuromarketing, psychologie en gastgerichtheid samen. Het geeft inzicht hoe klanten keuzes maken in je bakkerij. Word je in deze bijeenkomst bewust van de onbewuste beslissingen die jouw klant maakt en hoe jij hier op in kunt spelen. Grote veranderingen worden gerealiseerd door snelle aanpassingen in je zaak en met je team. Wist je dat consumenten andere producten kopen met de juiste muziek? En dat planten zorgen dat mensen langer blijven? Je krijgt direct handvatten om de verkoopomgeving te verbeteren en nóg klantgerichter en succesvoller te zijn. Er zijn de afgelopen jaren veel wetenschappelijke onderzoeken gedaan met baanbrekende resultaten. Dit hebben wij vertaald naar een begrijpelijke presentatie. We nemen heel graag samen een kijkje in deze onbewuste wereld vol ongelofelijk waardevolle informatie. Consumatics staat voor het creëren van een win-winsituatie voor de klant en de ondernemer en gaat graag samen aan de slag naar concrete resultaten en ondernemen vol passie.

 
Peter de Jong (Flynth)

Peter de Jong (Flynth)

Peter de Jong is meer dan 20 jaar werkzaam vanuit de accountancy- en adviesbranche voor ondernemers in het midden en klein bedrijf. Flynth is marktleider in de bakkerijbranche en Peter is verantwoordelijk voor de dienstverlening aan deze branche. Flynth staat ondernemers bij op basis van het FlynthVision concept. Hiermee kunnen ondernemers doelgerichter dan ooit ondernemen. Door inzicht te geven in de actuele financiële situatie van het bedrijf, stelt FlynthVision in staat om gefundeerde beslissingen te nemen en zo doelen en ambities met succes te realiseren.

 
Margret Grippeling (Nationale Bakkerij Academie)

Margret Grippeling (Nationale Bakkerij Academie)

“Vanuit mijn fascinatie voor wat de mens beweegt werk ik sinds 1995 als zelfstandig gevestigd trainer en coach. In mijn werk ga ik op zoek naar wat mensen motiveert en wat effectief (professioneel) gedrag is.” Dit ben ik: Zorgvuldig, integer, sensitief en respectvol. Dat ben ik. En zo benader ik ook de ander en het vertrouwen dat hij of zij in mij stelt. Vanuit empathisch luisteren stel ik vragen en maak ik de doelen helder. Samen reflecteren we op gedrag. We onderzoeken de effecten van dat gedrag en de relatie met de te bereiken doelen. Dit doe ik: Ik geef cliënten inzicht in belemmerend gedrag en hoe ze dat kunnen veranderen. Met open vizier én plezier werken we samen aan verandering. Dat vind ik essentieel voor het traject dat ik met mijn cliënten bewandel. Ik maak hen bewust van gedachten en gevoelens die leiden tot een bepaald gedrag. Ik creëer inzicht in de mate waarin mensen verantwoordelijkheid nemen en dit kunnen omzetten in handelen. Daarmee groeit het bewustzijn van de vrijheid die je hebt om zelf keuzes te maken. Vanuit een veilige situatie onderzoeken we bestaand gedrag en experimenteren we met nieuw gedrag. Daarvoor gebruik ik verschillende creatieve werkstijlen. Zo werk ik: Op weg naar effectief gedrag en persoonlijk leiderschap. Daar leidt het coachingstraject je heen. Ik ga op zoek naar de kracht van de cliënt en ontwikkel (latent) aanwezige kwaliteiten. Belangrijke vragen zijn daarbij: hoe goed ken jij jezelf? Welke doelen en ambities zijn er? ben je in staat richting te geven aan je ontwikkeling? ben je bereid om uit je comfortgebied te stappen? Durf je risico’s te nemen? Hoe sensitief ben jij? Zijn je voelsprieten en antennes goed ontwikkeld? We experimenteren met nieuw gedrag. Met vallen en opstaan ontstaat ontwikkeling. We ontdekken wat wel of wat niet werkt. Hierbij stuiten we op hobbels die doorzettingsvermogen en flexibiliteit op de proef stellen. Een veilige omgeving met vertrouwen als basis, vormt bij dit proces een belangrijke voorwaarde. Samen nemen we de hobbels en benutten we kansen voor persoonlijke groei. Ga jij met mij de uitdaging aan? Voor deelnemers aan “Grip op je Bakkerij” verzorg ik namens de Nationale Bakkerij Academie een korte training Leiderschap.

 
Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.